Szkoła Podstawowa nr 144

Informatyka - prace uczniów



TuxPaint / Matematyka 2+2 / Paint / Word / PowerPoint/ Excel / Ciekawostki / Prace konkursowe / "W świecie czarodzieja Baltie"



Program TuxPaint

Uczniowie w klasach 1-3 na zajęciach komputerowych pracują z programem graficznym TuxPaint. Pozwala on tworzyć rysunki przy pomocy gotowych kształtów i różnorodnych narzędzi. Największą radość sprawia dzieciom wykorzystywanie gotowych pieczątek np. zwierząt, roślin, kwiatów. Program jest darmowy, zachęcamy uczniów do zabawy w TuxPaincie również w domu. Poniżej podajemy link do strony, z której można pobrać TuxPainta.

Link do strony z programem




przejdż do góry

Program 2+2 matematyka

Uczniowie poznają programy edukacyjne. Jednym z nich jest "2+2 matematyka". Barwny wygląd programu zachęca uczniów do polubienia matematyki, a liczne gry matematyczne pomagają w przyswojeniu czasami trudnych i niezrozumiałych zadań. Każde polecenie jest czytane przez lektora, a dziecko może sprawdzać efekty swojej pracy, gdyż po każdym zakończonym zadaniu program informuje o poprawności wykonania.

Darmowy program możemy pobrać dzięki poniższemu linkowi: link




przejdż do góry

Prace wykonane w programie Paint



Bartek Kijania





Adam Natan





Ewelina Sobesto





Karol Krzeczek




Karol Krzeczek




Marysia Kuzera




Magda Szkonter - Biedronka




Magda Szkonter - Motyl




Magda Szkonter - Ptaki




Magda Szkonter - Kartka wielkanocna




Magda Szkonter - Owoce


przejdż do góry

Prace wykonane w programie Microsoft Word



Alicja Kamińskaa




Katarzyna Błachut




Maciek Linek




Kamil Gołębiowski




Natalia Tokarz




Natalia Vogelsinger




Aleksandra Kuzera




Weronika Sroka


przejdż do góry

Ciekawostki

CZY WIESZ, ŻE...


W 1945 roku zbudowano jeden z pierwszych komputerów. Ważył 30 ton i składał się z 42 szaf zajmujących 72m2 powierzchni


  • Pierwszy list elektroniczny (e-mail) został wysłany w 1971 roku.

  • Każdego dnia na świecie wysyłanych jest kilkaset miliardów e-maili

  • W Polsce Internet dostępny jest od 1991roku.

  • Słowo kliknij jest spolszczeniem angielskiego słowa click oznaczającego cichy i krótki dźwięk, który słychać podczas naciśnięcia przycisku myszy

Najszybszy jak dotąd Internet zanotowano w Hongkongu - 49,3 Mb/s
Dawniej zamiast płyt CD i DVD do zapisu danych używano kart perforowanych. Do zapisania 100GB danych potrzebny byłby stos takich kart o wysokości 240km.
Komputery mogą mieć obudowy wykorzystane z przezroczystego tworzywa-dla ciekawskich, którzy chcą wiedzieć, co jest w środku.

Przewiduje się że około 2020 roku powstanie komputer oparty na działaniu ludzkiego mózgu i zdolny do samodzielnego podejmowania decyzji.

przejdż do góry

Pracekonkursowe

Klasy II i III - "DBI - ekspertem bezpieczeństwa zostań i TY!"



Alicja Skotnicka 2b




Dawid Glapiak 2e




Izabela Braś 2b




Jakub Kurczyna 2b




Kamil Pawiński 2e




Karolina Luty 2e




Maja Pudaś 2a




Natalia Iwaniuk 3a




Sandra Adamska 2b




Szymon Przybyłowicz 2e




Zuzanna Koper 3b




Weronika Kuc 2a




Marlena Mikrut 2b




Magdalena Rachmaciej 2a


przejdż do góry

Projekty uczniów klas VI wykonane w PowerPoint


Klasa VI a

Julia Formas - "Wielkie odkrycia geograficzne - odkrywcy"
Monika Błachut - "Przykłady urządzeń opartych na technice komputerowej"

Klasa VI b

Jakub Kurczab - "Formy ochrony środowiska"
Weronika Gaj - "Zabytki Krakowa"

Klasa VI c

Karolina Filipek - "W świecie powieści przyrodniczej"
Katarzyna Błachut - "Wielcy twórcy włoskiego renesansu"
Alicja Kamińska - "Przykłady urządzeń opartych na technice komputerowej"

klasa VI e

Magdalena Górnikiewicz - "Sławni ludzie Krakowa"

Klasa VI f

Weronika Sroka - Urządzenia oparte na technice komputerowej
Anna Zagórska - "Podstawowe urządzenia wejścia i wyjścia"
Natalia Tylka - "Zestaw komputerowy - urządzenia wejścia i wyjścia"


przejdż do góry

Projekty uczniów klas VI wykonane w Excelu


Klasa VI d

Maciej Piech - "Właściwości figur płaskich"


przejdż do góry

"W świecie czarodzieja Baltie"

W dniu 10.06.2013 r. odbyły się otwarte zajęcia komputerowe dla chętnych uczniów klas V – VI pod hasłem "W świecie czarodzieja Baltiego". Na spotkaniu dzieci przy pomocy programu Baltie mogły utworzyć własny "obrazkowy" kod, który posłużył do nauki podstaw programowania. Uczniowie wydając polecenia czarodziejowi Baltiemu tworzyli proste animacje, rysunki, labirynty i wizytówki. Każdy uczeń mógł wg własnego pomysłu zaprogramować wykonanie wymyślonego rysunku, animować wybrane zwierzątko lub postać oraz utworzyć ozdobny napis ze swoim imieniem i nazwiskiem.

Link do strony z programem: http://www.sgpsys.com/pl/








przejdż do góry
Szkoła Podstawowa nr 144